De digitale revolutie is in volle gang. In een wereld waarin zelfs e-mail door velen al wordt gezien als ouderwets en het gebrek aan automatisering sommige ondernemingen laat omvallen, wordt het steeds belangrijk om te investeren in technologie en een digitale transformatie. Digitale transformatie wordt dan ook steeds belangrijker in het bedrijfsleven. Maar digitale transformatie houdt niet simpelweg in dat je een nieuw CRM systeem hebt aangeschaft en daar al je klantinformatie hebt ingezet. Dat is meer een vorm van digitalisering. Ook heel belangrijk natuurlijk! Maar om daadwerkelijk waarde te creëren door middel van digitale transformatie is meer nodig. Het in gebruik nemen van digitale middelen en het aanschaffen van technologie is niet wat digitale transformatie inhoudt. Wanneer we praten over digitale transformatie hebben we het juist over de manier waarop die digitale middelen en technologie wordt gebruikt. Dus wat doe je allemaal met je CRM systeem en hoe gebruik je het om nieuwe waarde te creëren?
Thornstein loopt voorop
De Thornstein groep begrijpt heel goed dat al die informatie en kennis over IT voor niet iedereen logisch en vanzelfsprekend is. In de communicatie tussen ondernemingen en IT bedrijven gaat dan ook regelmatig iets mis. De één praat met eentjes en nulletjes en de ander spreekt gewoon Nederlands. De kloof tussen commerciële mensen en technische mensen wordt dan ook steeds groter. Thornstein helpt om die ongelijkheid in kennis tussen deze twee partijen weg te halen. Thornstein ondersteunt dan ook bij het aanschaffen van de juiste software, services en cloud diensten. Maar dan wel tegen de beste voorwaarden. Door digitale transformatie behapbaar te maken laat Thornstein als onafhankelijke expert in IT sourcing ook jouw onderneming groeien. Met de juiste implementatie van digitale transformatie kan dus ook jouw bedrijfs waarde creëren.
Een veranderende wereld
Iedereen kent wel een verhaal van een bedrijf die niet met de tijd meeging en daar een faillissement aan heeft te danken. Dit geldt zelfs voor de enorme multinationals, zoals bijvoorbeeld Kodak. Digitale transformatie is de sleutel tot meegroeien met de veranderingen. Of liever nog: Samen met Thornstein voorop lopen op die veranderingen. Door het juiste gebruik van digitale en technologische hulpmiddelen kunnen enorme successen worden behaald. Welke successen dit voor jouw organisatie zijn is geheel afhankelijk van wat voor soort bedrijf het is. Er zijn diverse voorbeelden van digitale transformatie te noemen, om je een beetje op gang te helpen.
De eerste, tweede én derde golf
Waar Kodak in de eerste golf van digitale transformatie de strijd met de digitale camera verloor en haar ontwikkelde film in de wilgen moest hangen, maakten iTunes, Spotify en MP3 het op hun beurt erg moeilijk voor de fabrikanten van geluidsdragers én apparatuur om deze mee af te spelen. Ook de videotheek verdween uit het straatbeeld door de introductie van on demand video. In de tweede golf dook Netflix op, LinkedIn maakte ouderwetse rekrutering overbodig en het boeken van een hotel was online nu eenmaal gemakkelijker, sneller én goedkoper. De derde golf maakt korte metten met de verbrandingsmotor en zelfs eigenhandig autorijden. Verzekeringen en de financiële wereld veranderen en ook het onderwijs wordt drastisch onder de loep genomen.
Waar ligt jouw meerwaarde?
De digitale transformatie is dus in volle gang, wereldwijd. Waar ligt de meerwaarde van jouw bedrijf? Maak gebruik van de bronnen die je hebt en gebruik dat CRM systeem niet alleen voor de opslag van informatie. Door patronen, kruisreferenties en voorspellende aspecten toe te voegen aan jouw CRM systeem kun je al snel stappen maken die je concurrentie niet ziet aankomen. Zelfs in de wereld van de wasknijper of het tafelkleed is digitale transformatie denkbaar. Laat Thornstein jouw organisatie naar een hoger niveau tillen.