Meer sales halen door een CRM systeem

Wanneer je ergens in investeert is het de bedoeling om je investering weer terug te verdienen. Dat is met adverteren zo, maar ook met een CRM systeem. Een investering en CRM systeem verdien je terug door sales te behalen. In dit artikel leggen we je uit op welke manier je sales kan halen. Wanneer je CRM systeem goed gebruikt wordt, is de investering makkelijk terug te verdienen. CRM software is niet alleen goed voor het behalen van sales, maar ook voor intern gebruik kan je een CRM systeem goed gebruiken.

Hoe behaal je meer sales met je CRM systeem?

Maak duidelijk wat een lead is

Zorg ervoor dat je medewerkers een duidelijke lead volgen. Een lead is een bepaalde ‘spoor’ die je moet volgen. Door deze lead af te bakenen is het voor iedereen duidelijk wanneer deze moet worden opgenomen in het CRM systeem. Staat de bepaalde lead in het CRM systeem, dan is de kans groot dat deze daadwerkelijk meer sales oplevert.

Houd de lead bij in je CRM systeem

Met een geschikte CRM software kun je elk contactmoment met je lead bijhouden. Met een goed en duidelijk overzicht weet je welke leads uit kunnen groeien tot klanten. Veel systemen maken het mogelijk om nieuwe informatie toe te voegen en extra taken aan te maken vanuit verschillende contactmomenten. Met een overzichtelijke klantenlijst kun je sneller in actie gaan. Stel je voor dat er een lead binnenkomt, kun je meteen een medewerker op deze lead zetten. Hoe sneller er tot actie wordt overgegaan, hoe groter de kans is dat je de sales binnenhaalt.

Bijhouden van leads geeft inzicht

Doordat je in je CRM systeem bijhoudt wanneer, hoe en waarom je een lead binnenhaalt, is een volgende lead beter te vinden. Door de bron bij te houden is het duidelijk wat precies oplevert. Zo kun je snel uitreken of de tijd die je hebt geïnvesteerd ook daadwerkelijk iets heeft opgeleverd.

Geplaatst in CRM

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *